2015 177 symiä voiteluöljyjä sekä seuraavia öljyjä: • Motul 600 2T • Motul 800 2T Road&racing • Motul 800 2T Off Road • Motul Kart Racing 2T • Valvoline Racing 2T • Valvoline SynPower 2T • Castrol A747 • Castrol TTS • Mobil 1 Racing 2T • Teboil 2T Bike Polttoainetestaus Kilpailun katsastuspäälliköllä on oikeus ottaa näyte siitä polttonesteestä, jota on käytetty kilpailun aikana. Kilpailupaikalla polttoaineesta voidaan tutkia sen tiheys ja sähkönjohtavuus. Mikäli nämä arvot eivät vastaa referenssimittausarvoja voidaan kilpailijaa esittää hylättäväksi. Jos kuljettaja vastalause/vetoomusmenettelyn kautta haluaa kyseenalaistaa hylkäyksen ja haluaa polttoainenäytteen tutkittavaksi laboratoriossa, on silloin otettava tarvittavat näytteet. Laboratoriotestauksen osoittaessa polttoainenäytteen olevan sääntöjenvastainen, kilpailija/ ilmoittaja vastaa tutkimuksesta aiheutuneista kuluista. Laboratoriotestejä varten on otettava kolme näytettä, joista jokainen on vähintään yhden litran. Näytteet otetaan pääsääntöisesti kartin polttoainetankista, mutta tarvittaessa myös polttoaineen säilytykseen tarkoitetusta säiliöstä. Kolmesta näytteestä yksi annetaan järjestäjän haltuun, yksi kilpailijalle ja yksi testilaboratoriolle. Kilpailija on velvollinen antamaan pyydettäessä AKK:n tietoon käyttämänsä polttoaine/voiteluöljy seossuhteen ja vähintään 0,5 l käyttämäänsä voiteluöljyä lisätutkimusta varten. 9.2.20. Renkaat Kaikissa luokissa on kilpailussa käytettävissä yksi kuivankelin ja yksi sadekelin rengassarja + yksi vararengas molempiin sarjoihin (etu- tai takarengas). Rengassarja muodostuu kahdesta eturenkaasta ja kahdesta takarenkaasta, muut yhdistelmät kiellettyjä. Kuivankelin ja sadekelin rengassarjojen yhdistely kielletty. Katsastusmies hyväksyy pyynnöstä yhden renkaan vaihdon. Kilpailunjohtaja määrää keliolosuhteista riippuen käytettävän rengassarjan (kuiva/sade). Mestaruuskilpailussa parc fermé -renkaat, joiden käytöstä tarkemmin sarjasäännöissä. Luokitellut renkaat täytyy voida tunnistaa luokitustodistuksen teknisten selostusten (valokuvien, piirrosten, mittojen jne.) avulla. Renkaiden käsittely kemiallisilla aineilla on kielletty. Renkaiden mekaaninen muodon tai rakenteen muuttaminen on kielletty. Renkaiden tulee täyttää valmistajan antamat kovuusarvot. Renkaiden ylimääräinen lämmittäminen ja jäähdyttäminen millään tavalla on kielletty. Renkaat ovat aina kilpailijakohtaiset, eikä samoja renkaita voi käyttää useampi kilpailija saman kilpailun aikana. Renkaan lukitusruuvit Luokissa Yamaha, KF-Junior, KF, KZ2 ja muissa luokissa missä moottorin iskutilavuus on vähintään 120 cm3, tulee käyttää vanteissa ns. lukitusruuveja, jotka estävät renkaan putoamisen pois vanteelta ja näin estävät renkaan äkillisen tyhjentymisen. Lukitusruuveja tulee olla vanteen ulkoreunalla kolme kappaletta. 9.2.21. Kartin käynnistys Moottorin saa käynnistää narukäynnistimellä tai sähköstartilla tai työntämällä, luokkasääntöjen mukaan. Työnnettäessä on kaikenlaisten apuvälineiden käyttö kielletty. 9.2.22. Kilpailunumerot Takanumerokilvessä tulee olla pyöreät kulmat, pyöristyssäde 15–25 mm ja 22 cm pitkät sivut. Etu- ja sivunumeroiden pohjan reunat tulee olla vähintään 1 cm päässä numeroiden ympärille asetutun nelikulmien reunojen ulkopuolella. Numerokilven ja -pohjien tulee olla läpinäkymätöntä taipuisaa muovia. Auringon valo ei saa kuultaa niistä läpi, tai taustaan on liimattava musta kontaktimuovi, tms. Numeroiden tulee olla vähintään 15 cm korkeita ja 2 cm leveitä ja numerot tulee olla selkeästi erottuvalla kirjasinmallilla. Numerot tulee olla takana, edessä ja molemmilla sivuilla. Yamaha Junior luokan kuljettajalla tulee olla 10 mm leveä kilpailunumeron värinen raita numerokilven alareunassa. Jos numerokilpi tulee kilpailun aikana epäselväksi tai putoaa, voi kilpailun johtaja poistaa ko. kilpailijan radalta. Tätä ei kuitenkaan tule tehdä, mikäli menetys tapahtui viimeisellä kierroksella. Kun katetta käytetään numerokilven pohjana, tulee sen olla suora ja heijastamaton koko vaaditulta alalta. Ainoastaan kilpailun järjestäjien toimittamat yhdenmukaiset mainokset ovat sallittuja numerokilvessä tai -pohjissa. Tällöin on heidän myös annettava numerokilvet tai numerot. Mainos ei saa olla yli 5 cm korkea, eikä sitä saa kiinnittää kilven alaosaan. Harrastajaluokkien ja harrastajalisenssillä ajavien numerolaatan pohja on valkoinen ja numerot mustia. Kansallisten kilpailuluokkien, CUP, SJM ja SM luokkien kilpailunumerot jaetaan kuljettajille toimistolta järjestyksessä. Numeron hankkiminen tapahtuu siten, että seurat lähettävät tammikuun 31. päivä mennessä listauksen luokittain kuljettajista, jotka tarvitsevat kilpailunumeron. Toimisto laittaa näille kuljettajille numerot ja ne julkaistaan nettisivuilla 16. helmikuuta. Tämän jälkeen yksittäiset kuljettajat voivat sitten pyytää itselleen vuosinumeron sähköpostitse tai puhelimitse ilmoittamalla nimen, luokan ja seuran. Numeroksi annetaan aina pienin vapaana oleva numero. Arvokilpailuluokkien (SJM, SM, ja CUP) kilpailunumerot 1-10 jaetaan edellisvuoden menestyksen perusteella. Seura- ja jäsentenvälisiin, aikuisharraste- sekä alueellisiin kilpailusarjoihin kilpailunumerot jaetaan edelleen seurojen tai järjestäjien kautta. Luokkakohtaiset tunnukset Numerokilvissä käytetään seuraavia värejä:
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=