2025 12 • Leveys vähintään 7 m • Leveys maksimi 12 m • Kaltevuus pituussuuntaan enintään 5 %, poikittaissuunnassa enintään 10 % • Pinta kiinteällä radalla kokonaan asfalttia. b. Suurin sallittu automäärä radalla • Alle 1700 m pitkillä radoilla enintään 36 autoa (maksimi automäärä määräytyy kaavalla: radan pituus (m) / 28 ≤ 36) • Yli 1700 m pitkillä radoilla enintään 60 autoa • Kestävyyskilpailuissa sallitaan enintään 51 autoa. • Autojen määrä ei missään tapauksessa saa ylittää arvoa radan pituus (m) jaettuna 20 ≤ 51. • Lasten harrastajaluokkien (Cadet) suurin sallittu kilpailijamäärä 3/4 radan sallitusta kilpailijamäärästä. • Radantarkastuspöytäkirja ilmoittaa kilpailuissa käytettävän suurimman sallitun automäärän. • CIK-FIA -kilpailujen ratojen tulee noudattaa kansainvälisiä ratanormeja, muutoinkin on suositeltavaa pyrkiä noudattamaan ko. normeja. 4.4.2. Pakolliset rakennelmat Varikkoalue Radan ulkopuolella tulee jokaista kilpailijaa varten olla pysäköinti- ja huoltotilaa vähintään 4 x 6 m. Alueen olisi hyvä olla asfaltoitu ainakin kulkukäytävien osalta. Jokainen autopaikka tulee olla selvästi merkitty ja numeroitu. Huolto- ja kuljetusautoille tulee olla erillinen pysäköintialue. Varikolla tulee olla rataan liittyvä alue, johon lähtöön valmistautuvat kartit voidaan ryhmittää. Varikon tulee olla yhteydessä rataan selvästi merkityllä sisään- ja ulostulolla. Sisääntuloreitin alussa tulisi olla kaksoismutka, joka oleellisesti vähentää kartien nopeutta. Sisääntuloreitin leveyden tulee olla pienempi kuin kahden auton leveys. Pysähtyminen reitillä on ehdottomasti kielletty ja varikkopäällikön tai hänen määräämän toimihenkilön tulee huolehtia, ettei sillä ole asiaankuulumattomia kartteja ja henkilöitä. Kilpailuerästä tullessa, rajoina maalilinja ja varikon sisääntulotien läheisyydessä oleva punnitusalue, on oltava suljettu alue (service park). Kansallisissa kilpailuissa service park -alue voidaan rajata lippusiimalla tai väliaikaisilla aidoilla. Tämä väliaikainen alue tulee ilmoittaa ohjaajakokouksessa. Arvokilpailuissa (SM, SJM ja CUP) service park -alue tulee olla aidattu ja alue sisältää lähdön keräily- ja järjestelyalueen (joka on erotettu lähdön keräilyalueesta), koko rata-alueen, jonne on oikeus pääsyyn vain kilpailijalla, huoltajilla, kilpailun toimihenkilöillä tai erikseen auktorisoiduilla henkilöillä sekä maalintulo- ja katsastusalueen. Service park -IN portilla sekä lähdönjärjestelyalueen sisäänmenoportilla tulee molemmilla olla näkyvillä kilpailun virallinen aika.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=